Melodifestivalen 2017

Melodifestivalen är över för i år och även om inte min favorit vann så tycker jag att det var den näst bästa låten som vann, så jag är ändå nöjd. Robin Bengtsson kommer att representera Sverige i Eurovision och redan nu har bettinglistor gått ut med sina odds. Robin har just nu tredje lägsta och det bådar ju gott ändå.
Jag var dock säker på att det var han som skulle vinna redan efter att den internationella juryn gett ut sina poäng, han låg långt före tvåan så chansen att Nano skulle gå förbi var väldigt, väldigt liten. Så det blev inte så spännande för mig. 
 
I år såg jag dessutom finalen två gånger på samma kväll, först med min bästa vän Minna och några andra till live-sändningen och sedan en gång till med min bästa vän Olivia och hennes sambo Gustav på Göta Lejon. Det blev till och med en sväng om i bugg med Olivia till en av låtarna. Dock väldigt längesedan jag dansade bugg sist, men lite sitter kvar ändå.
 
Snart har alla länder valt sina låtar till Eurovision, men alla kan ändra fram till och med sista mars. Efter det kommer jag naturligtvis att lyssna på dem och bedömma varje låt för sig vad jag tycker. Ser verkligen fram emot det! Det här är en bra tid på året, hihi.

Kommentera här: