Skönheten och Odjuret

Som ni kanske alla vet så hade den nya Disneyfilmen Skönheten och Odjuret biopremiär förra veckan. Som jag har längtat efter denna film. Den tecknade filmen från 1991 är en av mina absoluta favoritfilmer och för två och ett halvt år sedan fick jag reda på att den skulle komma i en live-version med Emma Watson i huvudrollen som Belle. Efter två och ett halvt år av väntan var den på bio och jag skulle se den. 
Den var magisk!! Verkligen. Lite "Disney-klyschig" kommentar, jag vet, men det är sant. Emma Watson är den bästa Disney-prinsessan någonsin i sin tolkning. Några låtar är fortfarande med, men lite omgjorda och lite annan text. Men det fanns också några helt nya låtar. En får reda på mer i denna film än i den tecknade filmen, lite om Belles pappas bakgrund och mer. Vill inte spoila för mycket, men den är helt klart värd att se och jag kommer se den fler gånger. Har ni inte sett den än, GÖR DET!!
 
1 Olli:

skriven

Hallå! Saknar ett blogginlägg här!

Kommentera här: