Mitt 2016

Det var ett tufft år förra året. Jag förlorade en kär vän, blev deprimerad, fått massa ångest under hela året, gick till en psykolog, fått varning om att jag kan bli kickad från skolan för att jag inte har nått upp till lärarnas förväntningar och mormor frågade om jag har flickvän. 
Nu sätter jag ner foten, jag har fått nog av allt detta. Från några av lärarna har jag fått höra att jag är på den lägsta nivån i klassen och att jag ser ut som en kalv. Mormor verkar fortfarande tycka att jag ska skaffa flickvän, eller så har hon inte fattat att jag är gay, och hur går det ihop? Hon träffade mitt ex flertalet gånger och han presenterade sig som min pojkvän.
Jag är väldigt duktig på att dansa och då både modernt och jazz, det ska jag bevisa nu! Nästa gång någon säger något om homosexuella eller att jag ska skaffa flickvän eller vad det än kan vara så kommer jag att sätta ner foten. Jag är den jag är och jag är bra på det jag gör. Jag hade inte ett bra 2016, men jag ska göra 2017 till mitt år. Det har jag betsämt!
 

Kommentera här: