Underbara Rotterdam

Var, som ni vet, två veckor i Rotterdam och på Codarts. Det var verkligen helt underbart, älskade skolan, klassen jag var med och dansklasserna, framför allt de moderna klasserna. Cunningham och floorwork hade de just när jag var där, och jag är ju verkligen en floorwork-dansare. Båda de lärarna var helt underbara och alla bara körde på, det var inte så mycket prat utan bara en väldig massa dans, så vill jag också ha det! Dessutom sa båda modernlärarna till mig att jag borde söka Codarts och då kanske kunna hoppa in direkt i trean, det skulle ju vara helt underbart. Men det får vi ju se om jag kan göra eller inte.
 
Lite creepy att vara ute på kvällarna, inte ens speciellt sent egentligen. Vid åtta kom det fram människor till en och frågade bland annat om en ville köpa cykel av dem för endast fem euro eller hade de droger de ville sälja. Helt sjukt att de bara kan göra så.. Nåväl, jag är glad att det inte är så i Sverige!
 
Träffade några riktigt härliga nya vänner där nere och jag hoppas verkligen att jag kommer att hålla kontakten med dem och kanske till och med jobba med dem längre fram, efter våra utbildningar är färdiga. Det får livet avgöra helt enkelt.
 
Sedan var det lite saker som hände under tiden jag var där, men överlag var det en fantastisk resa och jag har kommit tillbaka till Stockholm med ny energi och ny inspiration till att fortsätta jobba!

Kommentera här: