Efter tre veckor

Hur mycket hinner man inte med på tre veckor? Här har jag bott nu så kort tid, men det känns som att jag bott här i flera månader, om inte år. Så mycket gör man så att tre veckor känns som så mycket längre tid. Träffat massa nya människor både i och utanför skolan. Haft nollning, börjat dansa för full räkning och massa därtill. Jag trivs verkligen som fisken i vattnet och det här är min stad. Det är min skola. Jag har Olivia i samma stad och Mia och Matilda bor inte så långt borta så vi skulle kunna träffas över en helg. 
Jag får så mycket verktyg av skolan också, till att verkligen bli en riktigt bra dansare. Har träffat en naprapat och gjort en screening på skolan, som sa precis vart jag var starkare, vad jag måste jobba på och vart jag verkligen måste stretcha. Fått massa nya stretch- och styrkeövningar som jag ska göra för att bli stark och vig. Det enda skolan inte gör är att pusha oss. Vilket jag tycker är väldigt bra. Vill man bli en dansare får man ta sig dit själv. Men man kan få en massa verktyg att använda sig av på vägen. Det får man verkligen här. 
 
Livet är bra och jag kan inte ha det bättre just nu!

Kommentera här: