Första föreställningen

Jag har gått med i ett nystartat danskompani och för en vecka sedan var jag med i en föreställning med dem. Vi hade egentligen bara hunnit repa vid tre tillfällen så det var lite hipp som happ att vi skulle vara med här. Det var på en kulturfestival i Hässelby och då passar ju dans utmärkt. Vi alla var taggade på att få komma dit och göra vårt bästa inför publik. Dock insåg vi, när vi kom dit, att scenen var väldigt liten och i väldigt dåligt skick. Det var träplankor med glipor emellan, Dessutom väldigt slitet så det stack upp stickor, så vi bestämde oss för att köra med skorna på. Vilket var annorlunda. Det gick inte heller att glida på detta underlag så där fick vi nästan imrpovisera lite. Men vi körde i alla fall. Koreografin var ungefär tio minuter lång, men det var så trångt på scen så vi höll nästan på att trampa på varandra kändes det som. Så för mig kändes det inte alls bra, glömde av mig här och där och var inte säker på någonting, och värre blev det när vi inte fick plats att göra fullt ut.
Det roliga var att folk tyckte det var jättebra. En man kom till och med fram och frågade vad det handlade om. Han vände sig till mig och hade hade ingen aning om vad jag skulle säga så jag skickade vidare.
Men första föreställningen på väldigt länge är gjord och nu är det bara att ta tag i nästa och jobba på den. Den ska bli bättre och där hoppas jag att vi får bättre scener att vara på. Nästa föreställning blir den 31 oktober, men den 29 har jag föreställning på balettakademien. Välkomna dit! 

Kommentera här: