Codarts

Har nu varit i Rotterdam i några dagar. Själva staden är väl inte så mycket att se, men skolan är helt underbar! Lite skillnad med Balettakademien om jag får säga så. Här är det verkligen modernt som gäller, förutom då en jazzklass i veckan, om det nu ens kan räknas som jazz. Ska helt ärligt aäga att jag inte riktigt vet vad det där var för något, men med någon slags lustig awkward-rolig känsla tog jag mig igenom den. Men deras moderna lektioner är fantastiska. Jag har haft Cunningham en gång denna vecka och två gånger floorwork. Det är lite att ta igen i och med att alla redan kan alla övningar. Har inte fått en enda övning visad för mig, men på något sätt får jag in dem i kroppen och kan dansa i alla fall. Jag är ju såklart också äldre än alla andra, med sex eller sju år, vilka ynglingar xD 
Men jag har det superbra, bara en vecka till dock. Tiden går så fort.. Ses hemma snart!

Kommentera här: