Oväntade vändningar

Livet blir inte alltid som man tänkt, väldigt sällan skulle jag nästan kunna säga. Mycket händer hela tiden och det kommer jag aldrig kunna veta i förväg, hur saker och ting kommer bli om jag gör på ett visst sätt eller om jag skulle göra det motsatta. NÄR jag gör saker och HUR jag gör dem har stor betdelse och det kommer aldrig att vara lätt. Oväntade saker händer och kommer alltid att hända, det kan komma som en stor chock eller kan jag inse det innan det händer men att det är oundvikligt att göra något åt det.
Varför inser jag inte att allt inte varar för evigt, varför tog jag inte tillvara på det jag hade? Saknaden av det jag en gång hade, men inte tog mig tid att kunna njuta av, att kunna ta tillvara på det som verkligen betyder något för mig, ta mig tid till det som betyder något. En dag är det försent, en dag har jag inte längre det där och så står jag där utan ha njutit av det fullt ut, utan att verkligen ha tagit mig tid till det. Mycket beror det på att jag tagit det förgivet, tänkt att det alltid kommer att finnas där, hela tiden, oavsett.
Livet blir inte alltid som du tänkt, så se till att inte ta något förgivet, en dag finns det inte där längre. Ta hand om det du har!

Kommentera här: