Förändringar sker, acceptera dem!

Förändringar är något som alltid sker, oavsett om man vill det eller inte. Förändringar i landet man bor i, förändringar i sin omgivning och förändringar inom sig själv. Jag kan känna att jag har förändrats väldigt mycket den senaste tiden. Det är nog inget som många tänker på egentligen, men när jag själv tänker tillbaka på det som varit så känner jag att jag inte är samma person som innan. Det händer saker hela tiden och det finns ingen som kan ungå att förändras av det som sker runt omkring oss.
Sedan jag flyttade till Stockholm så har jag förändrats och det är bara under fra månader. Tidigare var jag i stort sett emot alkohol, kommer till och med ihåg under nollningsveckan, när en i tvåan frågade vad jag drack, och jag svarade vatten. Efter det har jag varit full tre gånger och gjort saker jag aldrig skulle göra annars. Jag vet dessutom själv att jag kommer att dricka igen och göra andra saker som jag kanske inte borde göra. Jag shotade med mamma och pappa dagen efter att jag kom hem till Blekinge. Drack vodka med släkten på julafton och vin med min yngsta moster igår kväll. Tidigare skulle jag inte få för mig att dricka en enda droppe av något av det jag nämnt nu.
Jag har flyttat ihop med två andra killar, och jag den ena av dem har våra meningsutbyten när vi inte riktigt tycker likadant. Han tycker att jag är känslosam och alltid visar mina känslor för hela världen. Vilket är sant. Det har jag gjort hela tiden. Men den vetskapen har ändå fått mig att veta själv när jag kan visa hur jag känner och när jag inte borde göra det. För även om jag tycker att det är väldigt bra att kunna visa sina känslor, så behöver inte alla veta om när jag är ledsen. Jag vet nu vilka kompisar jag kan visa mig själv helt öppet och vilka känslor jag har för stunden.

Förändringar sker hela tiden, där vi bor, runt omkring oss, och inom oss själva. Man kanske inte kan känna igen sig ibland, men hela tiden så upptäcker man nya saker om sig själv, och det är så det alltid kommer att vara. Jag tror inte att man någonsin kommer att hitta sig själv helt och hållet, utan man är i ständig förändring.

Kommentera här: