Kära, kära vänner

De senaste dagarna har varit helt underbara, nytt liv i Stockholm, fantastiska vänner och väldigt underbart väder äntligen. Karl hjälpte mig att flytta in i onsdags när jag kom, vilket var en enda röra för mig egentligen. Körde ner till Stockholm från Sundsvall och allt gick jättebra fram till Stockholm. Men tillslut så kom jag ju in i lägenheten, kan säga att jag kom fram till Stockholm klockan fyra på eftermiddagen, men kom inte in fram till lägenheten förrän halv sex. Åkte och handlade och skulle till sist lämna tillbaka bilen som jag hyrt. Blev färdig med allt och var tillbaka i lägenheten vid halv tio.
 Matilda kom hit i torsdags från Göteborg och sedan dess har vi i stort sett varit oskiljaktiga . Olivia jobbade dock torsdag och fredag. Men en tid på grönan för mig och Matilda i fredags och vi kunde möta upp Olivia och gå där resten av kvällen tillsammans. Det bästa var när vi mött upp Karl och skulle gå spökhuset. Jag hade jätteroligt när de andra tre hararna gick och skrek som stuckna grisar. 
Mycket solande har det blivit och även årets första dopp för mig. Så har till och med blivit lite brun, eller ja, inte riktigt lika vit längre.. Jag och Karl körde lite acroyoga där på gräset. Vi får öva lite på det där ^^
Gick på stan i lördags och kollade kläder, och igår kollade jag och Olivia på massa böcker som låg på bord genom hela drottninggatan. Blev två böcker och ett anteckningsblock rikare. Mötte upp Olivias familj och även denna lilla tös på bilden. Som inte alls ville prata med mig eller vågade göra någonting. Men efter en liten stund så var hon uppe i min famn och gjorde massa grimaser.
Lite roligt också. När jag kollade på lite barnböcker som var översatta från ett språk i Palestina, kom en gubben som sålde dem fram till mig och tyckte att jag och Olivia kunde läsa dem för vår dotter och tittade på Tova. Unga föräldrar? Haha
Men allt gott har sitt slut och Matilda skulle åka tillbaka till Göteborg. Hade gärna velat att hon skulle stanna längre, men jag ska till skolan idag och Olivia ska jobba igen. Men har haft bland de mest underbara dagarna på väldigt länge. Tack för en så fin helg som det har varit.

Kommentera här: